ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Efaturacim'da Kamu Faturası Nasıl Düzenlerim?

Gelirler İdaresi Başkanlığının yayınladığı kılavuzda Kamu Harcama Süreçlerinde “UBL-TR e-Fatura Uygulaması" teknik kılavuzunda güncelleme yapılmıştır.

Buna istinaden;

19.03.2021 tarihinden itibaren Kamu Kurumlarına gönderilecek olan e-Faturalarda IBAN bilgisi ve ödemeyi yapacak harcama birimi VKN bilgisi zorunlu hale getirilmiştir.

Fatura XML’inde
Ödemeyi yapacak harcama birimi VKN bilgisi olmak zorundadır.
Genel bütçeli kurumlar için bu VKN faturanın kesildiği VKN bilgisi ile aynı olacaktır.
Özel bütçeli kurumlar için bu VKN, faturanın kesildiği VKN ile genel olarak farklı olmakla birlikte aynı da olabilir.

Kamu Faturası Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Efaturacim'da Kamu faturası oluşturmak için Devlet Kurumlarının istediği ve yukarıda belirtilen zorunlu alanların doldurulması gerekmektedir.

Bu alanların doldurulması için Faturalar Menüsü altında bulunan Yeni Fatura Oluştur butonuna tıkladıktan sonra "1 Fatura Bilgileri" alanında Kamu kurumu vergi numarası girilerek, "Fatura Senaryosu" aşağıdaki görseldeki gibi "KAMU" olarak seçilmelidir.

Diğer alanlar normal fatura kesimindeki gibi doldurulur. Kaydet ve Sonraki Adıma Geç butonuna tıklanır.

Şekil 1

Ardından gelen " 2 Alıcı Bilgileri " alanında aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi Ödeme Bilgileri  başlığında bulunan alana IBAN bilgisi TR000000000000000000000012 şeklinde boşluksuz olarak doldurulur. ( Bu sizin firmanıza ait ödeme yapılacak IBAN bilginiz olmalıdır )
Ödeme Şekli "42" olarak seçilir.
Ödeme Kanalı alanına büyük harflerle IBAN yazılır.

Kamu Faturası alanında bulunan ikincil VKN bilgisinin girileceği Alıcı VKN alanı kamu kurumunda ödemeyi yapacak birimin VKN'si olmalıdır.
Bu alanın doğru olması ödeme alırken sorun yaşamamanız için önemlidir. Alıcı Unvan bilgisi farklı ise doldurulabilir. Diğer alanlar normal fatura kesimindeki gibi doldurulur. Kaydet ve Sonraki Adıma Geç butonuna tıklanır.

Şekil 2

"3 Mal/Hizmet Bilgileri" alanında fatura satırlarımızı da doldurduktan sonra önizleme alanına geçiş yapabiliriz. Ardından faturamızda zorunlu kamu alanlarının gelip gelmediğinin kontrolü fatura önizleme alanında bulunan XML sekmesine geçerek aşağıdaki Şekil 3 ve Şekil 4 görsellerindeki alanların kontrolü sağlanarak yapılabilir. Eğer ekran görüntüsündeki gibi işaretli alanlara ait etiketler görünmüyorsa eksik yada yanlış doldurulmuş alanlar vardır. İşlemlerimiz tekrar gözden geçirmelidir.

Şekil 3

Şekil 4

Son olarak fatura HTML görselinde bulunan fatura önzilemeyi inceleyip doğrulunu kontrol ettikten sonra "Faturayı Konrol Ettim. Fatura Gönderime Uygundur." onay alanı işaretlenerek E-Faturayı Gönder butonuna tıklayıp gönderim işlemi tamamlanır.

Şekil 5