ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Gelir İdaresi Başkanlığı Logosu Değiştirme ( e-Fatura / e-Arşiv Faturalar İçin )

gib logo değişikliği, Gelirler İdaresi Başkanlığı Logo Değiştirme

Gelirler İdaresi Başkanlığının 18.09.2018 tarihinde yayınladığı duyuruda "e-Fatura görüntülerinde kullanılan Gelir İdaresi Başkanlığı logosu Bakanlığımızın adının “T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı” olarak değişmesi nedeniyle Başkanlığımızca değiştirilmiştir." ibaresi yer almaktadır.


Bu doğrultuda e-Fatura ve E-arşiv mükelleflerinin kullandıkları e-Fatura tasarımında Gelirler İdresi Başkanlığının Logosunu güncellemesi gerekmektedir. e-Fatura / e-Arşiv Fatura tasarımında Logo güncelleme işlemlerinin son kullanıcıların yapması oldukça zordur.

e-Fatura Mükellefleri bu işlem için Bilgi işlem departmanlarından yada Fatura tasarımını yaptıkdıkları firmalardan destek almalıdır.


Yada www.orkestra.com.tr adresine kayıt olarak, kendileri oldukça HIZLI ve ÜCRETSİZ bir şekilde kolayca GİB Logo değişikliğini yapabililer.

 

e-Fatura / e-Arşiv GİB logosu değişikliği için tıklayınız.

 

Elektronik Belge Olarak Düzenlenmesi Gerekirken, Maliye Bakanlığınca Belirlenen Zorunlu Haller Hariç Olmak Üzere, Kâğıt Olarak Düzenlenmesi Halinde Özel Usulsüzlük Cezası Kesileceğine İlişkin Düzenlemeye Gidilmiştir

Elektronik Belge Olarak Düzenlenmesi Gerekirken, Maliye Bakanlığınca Belirlenen Zorunlu Haller Hariç Olmak Üzere, Kâğıt Olarak Düzenlenmesi Halinde Özel Usulsüzlük Cezası Kesileceğine İlişkin Düzenlemeye Gidilmiştir

Bilindiği üzere; 21/3/2018 tarihli ve 7103 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 12 nci maddesi ile 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 353 üncü maddesinde yer alan belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken, Maliye Bakanlığınca belirlenen zorunlu haller hariç olmak üzere, kâğıt olarak düzenlenmesi halinde özel usulsüzlük cezası kesileceğine ilişkin düzenlemeye gidilmiştir.

Bu kapsamda, kanun lafzında belirtilen “Maliye Bakanlığınca belirlenen zorunlu haller”in kapsamının açık bir şekilde mükelleflerimizce anlaşılabilmesi ve hangi hallerde ve koşullarda mükelleflerimizin cezai bir işleme maruz kalmadan elektronik belge yerine kağıt belge düzenleyebilmesinin mümkün olduğu durumları detaylı olarak açıklamak üzere; 25/05/2018 tarih ve 30431 sayılı Resmi Gazete’de 494 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yayımlanmıştır.
Söz Konusu Genel Tebliğe Ulaşmak İçin Tıklayınız...

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru!

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru!

25/05/2018 tarihli ve VUK-107 / 2018-11 sayılı Vergi Usul Kanunu Sirküleri ile 31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 8 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatılmıştır.

 

T.C.

MALİYE BAKANLIĞI

Gelir İdaresi Başkanlığı

VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/107

 

Konusu: Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması.

 Tarihi : 25/05/2018

 Sayısı  : VUK-107 / 2018-11

1. Giriş:

Bakanlığımıza iletilen talepler doğrultusunda, 213 Vergi Usul Kanununun mükerrer 242 nci maddesindeki yetkiye dayanılarak, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması bu sirkülerin konusunu oluşturmaktadır.

2. Elektronik Defterlerin Oluşturulma ve İmzalanma Süresi ile Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Süresinin Uzatılması:

31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 8 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatılmıştır.

Duyurulur.

Kaynak : http://www.gib.gov.tr/node/130324

30.04.2018 Günü Sonuna Kadar Oluşturulma Ve İmzalanması Gerken Elektronik Defterler Hakkında Bilgilendirme Duyurusu

30.04.2018 Günü Sonuna Kadar Oluşturulma Ve İmzalanması Gerken Elektronik Defterler Hakkında Bilgilendirme Duyurusu

30.04.2018 GÜNÜ SONUNA KADAR OLUŞTURULMA VE İMZALANMASI GERKEN
ELEKTRONİK DEFTERLERİN OLUŞTURULMA VE İMZALANMA SÜRESİ İLE BERAT DOSYALARININ GİB BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİNE YÜKLENME SÜRESİNİ
04.06.2018 GÜNÜ SONUNA KADAR UZATAN 103 SERİ NO.LU VERGİ USUL
SİRKÜLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME DUYURUSU”


Bilindiği üzere 20.04.2018 tarih ve 103 Seri No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri’nin 3 üncü bölümü ile;
30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 4 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatıldığı duyurulmuş olup, kamuoyunda hangi aylara ait elektronik defter ve berat dosyaları için süre uzatımının olduğu hususunda yaşanan belirsizliğin giderilmesi amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

Malumları olduğu üzere; elektronik defter uygulamasına ilişkin 1 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliğinin(2 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliği ile değişen hali) 3.3. bölümünün (a) ve (b) bentlerinde;
elektronik defterlerin, ilgili olduğu ayı takip eden üçüncü ayın sonuna kadar (tüzel kişilere ait hesap döneminin son ayına ait elektronik defterlerin ise kurumlar vergisi beyannamesinin verildiği ayın son gününe kadar) elektronik imza veya mali mühür ile imzalanarak oluşturulması ve aynı süreler içinde elektronik defterlere ait imzalı/mühürlü Berat Dosyalarının da Elektronik Defter Uygulaması aracılığıyla Başkanlığın onayına sunulmak üzere GİB sistemlerine yüklenmesi gerektiği açıklamalarına yer verilmiştir. Mezkûr Tebliğ ve 103 Seri No.lu Vergi Usul Kanunu Sirkülerinin ilgili açıklamaları birlikte değerlendirildiğinde; 30.04.2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gerekip 04.06.2018 günü sonuna kadar süresi uzatılan elektronik defter ve berat dosyalarının ait olduğu aylar;

  1. Gerçek kişiler için; Ocak/2018
  2. Hesap döneminin son ayı Aralık/2017 olan normal hesap dönemine tabi tüzel kişiler için ; Aralık/2017 ve  Ocak/2018,
  3. Özel hesap dönemine tabi tüzel kişiler için; Ocak 2018,
    ayları olup,  elektronik defter uygulamasına dahil olan  söz konusu  mükelleflerimiz in belirtilen  aylarına ait elektronik defter dosyalarının imzalanması / onaylanması ile imzalı/onaylı berat dosyalarının GİB Bilgi Sistemlerine yüklenme süresi 04.06.2018 günü sonuna kadar uzatılmış bulunmaktadır.

    Kamuoyuna önemle duyurulur.

KAYNAK : http://www.edefter.gov.tr/duyurular.html

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru !

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru !

Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin Verilme Süresi İle Elektronik Defterlerin Oluşturulma, İmzalanma Süresi ve
Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin


Tarih:
20/04/2018
Sayı:
VUK-103 / 2018-7


T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Gelir İdaresi Başkanlığı
VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/103


Konusu : 2017 Hesap Dönemi Kurumlar Vergisi beyannamelerinin verilme süresi, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi
Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması.


Tarihi : 20/04/2018
Sayısı : VUK-103 / 2018-7


1. Giriş:
Bakanlığımıza iletilen talepler doğrultusunda, 213 Vergi Usul Kanununun mükerrer 28 inci maddesindeki yetkiye dayanılarak; 2017 Hesap Dönemi Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin verilme sürelerinin uzatılması, mezkur Kanunun mükerrer 242 nci maddesindeki yetkiye dayanılarak, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması bu sirkülerin konusunu oluşturmaktadır.


2. Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin Verilme Süresinin Uzatılması:
25 Nisan 2018 günü sonuna kadar verilmesi gereken Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin verilme süreleri 30 Nisan 2018 Pazartesi günü sonuna kadar uzatılmıştır. Beyanname verme sürelerinin uzatılması ödeme süresini etkilemeyeceğinden, mükelleflerin beyan ettikleri vergileri kanuni süresinde (30 Nisan 2018) ödeyecekleri tabiidir.


3. Elektronik Defterlerin Oluşturulma ve İmzalanma Süresi ile Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Süresinin Uzatılması:

30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 4 Haziran 2018 günü sonuna kadar
uzatılmıştır.

Duyurulur.

KAYNAK: http://www.edefter.gov.tr/duyurular.html

“İhracat İşlemlerinde E-Fatura Uygulamasında Gümrük Çıkış Beyannamesine Navlun ve Sigortanın Yazılması Hakkında Duyuru “ iptal edilmiştir.

“İhracat İşlemlerinde E-Fatura Uygulamasında Gümrük Çıkış Beyannamesine Navlun ve Sigortanın Yazılması Hakkında Duyuru “ iptal edilmiştir.

2/4/2018 tarihinde Gümrük Ticaret Bakanlığı’nca yapılan duyuru ile ihracat işlemleri  kapsamında düzenlenen e-Faturalarda sigorta ve navlun bedellerinin kalemlere dağıtılmak  yerine istenmesi halinde duyuru ekindeki  dokümana uygun olacak şekilde GÇB’de ayrıca gösterilebileceği ifade edilmiş ve uygulamanın 16 Nisan 2018 tarihi itibariyle mükelleflerimizin erişimine sunulacağı ifade edilmiştir.

Bununla birlikte, Gümrük Ticaret Bakanlığı yetkililerince Başkanlığımıza yapılan bilgilendirme neticesinde, ortaya çıkan bir takım teknik sorunlar nedeniyle söz konusu uygulamanın gerekli düzeltmeler yapılana kadar ileriki bir tarihe ertelenmesine karar verildiği
ve bu nedenle “http://risk.gtb.gov.tr/duyurular/ihracat-islemlerinde-efaturada-beyannameye-navlun-vesigortanin-yazilmasi-hakkinda-duyuru”  adresi üzerinden yayınlanan duyurunun ve eki dokümanın kaldırıldığı belirtilmiştir.


Bu nedenle; söz konusu uygulama ile mükelleflerimize getirilen sigorta ve navlun bedellerinin e-Fatura üzerinde ayrıca gösterilme imkanı Gümrük Ticaret Bakanlığı’nca gerekli düzeltmeler yapılana kadar ertelenmiş bulunmaktadır. İlgili Bakanlıkça gerekli teknik düzeltmeler yapıldığında gerekli duyurular ilgili Bakanlık ve Başkanlığımız tarafından ayrıca  yapılacaktır.

Duyurulur

KAYNAK: http://efatura.gov.tr/duyurular.html

KATEGORİLER

GÜNCEL KONULAR