E-fatura gönderimi yapabilmek için gönderim ayarlarının yapılması gerekmektedir. Bu işlemler için öncelikle İşlemler menüsünde bulunan Firma/Dönem Değiştir seçeneği ile ayar yapmak istediğimiz firmaya geçiş yapmamız gerekmektedir. Doğru firmada olmamamız durumunda doldurulması gereken alanlar pasif durumda olacaktır.
Daha sonra Kurum Yönetimi menüsü altında bulunan Yasal Kurumlar seçeneğine giriş yaparak efatura ayarı yapmak istediğimiz firmayı seçip Değiştir butonuna tıklıyoruz.
Açılan pencerede Eklentiler sekmesine geçiş yaparak Çalışma Alanları menüsünde Yeni butonuna tıklıyoruz.
İlgili alanları her seferinde yeni butonunu kullanarak e-fatura, e-arşiv ve e-irsaliye için ayrı ayrı doldurup kaydediyoruz. Aşağıdaki ekran görüntülerinde örnek doldurma şekilleri gösterilmiştir.
Çalışma Alanlarını tanımladıktan sonra E-Fatura Uyarlamaları menüsüne geçiş yaparak Yeni butonu ile fatura gönderimi esnasında kullanılacak varsayılan ayar ve Xslt şablonlarımızı tanımlıyoruz. Seçimlerimizi yaptıktan sonra Kaydet butonu ile uyarlamamızı kaydediyoruz.
Son olarak Yasal Kurumlar içinde bulunan E-Belge Sekmesine geçiş yaparak e-fatura, e-arşiv, e-irsaliye ve e-müstahsil ayarlarımızı tanımlayıp varsa gönderim erteleme seçeneklerinden ihtiyacımıza uygun seçenekleri seçerek Kaydet butonu ile yasal Kurumlardan çıkıyoruz. Ayarlarımızın aktif olması için İşlemler menüsünde bulunan Firma/Dönem Değiştir seçeneği ile firmamızı yeniden seçerek ayarlarımızı tamamlıyoruz. Böylece ayarlarımız e-fatura, e-arşiv vs gönderim ve alım işlemlerimizi gerçekleştirebilir duruma geliyor.