Aktif Görev Şablonlarının diğer görevlerden farkı; şablon görevde oluşturulan tüm dosyalar (bağlantılar/eklentiler) ve özellikler (önem, bayrak tipi, başlangıç zamanı, kategoriler, onaylayacak personel vb.) aynen süreç adımına aktarılır.
1- Göreviniz ile ilgili işlem tipini seçtikten sonra "Son" butonuna tıklayıp işlemlere devam ediniz. 2- Görev özellikleri ekranından "Görev Şablonu" sekmesine geçiş yapınız. 3- Görev Şablonu alanında bulunan simgeye tıklayınız. 4- Açılan liste "Aktif Görev Şablonları" dır. Konu Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin Tıklayınız. 5- Listeden eklemek istediğiniz kaydı işaretleyiniz ve ekranda bulunan "Seç" butonuna tıklayarak seçim işlemini tamamlayınız.
Süreçte oluşturulan görevin açıklamasını değiştirmek isterseniz;
1- İşlem yapacağınız görev adımında mutlaka "Görev Şablonu" seçilmiş olmalıdır.
2- Görev şablonunun betik alanına en basit anlamıyla aşağıdaki gibi bir kod yazılabilir. ($V{personel} = Süreç Özelliklerinde oluşturulmuş, Süreç Değişkenidir)