E-İrsaliye ayarlarının yapılması için versiyonunuzun güncel olması gerekmektedir. Bunun için www.orkestra.com.tr den en güncel versiyonu indirip kurabilirsiniz. E-Fatura uygulamasının güncellenmesi ile ilgili detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz.
E-İrsaliyeya geçen müşterilerin GİB de e-irsaliye kullanıcısı olması için Mali Mühür ile imzalama işlemlerinin yapılması gerekmektedir.
İmzalama işleminin nasıl yapılacağı ile ilgili detaylı bilgi için bu sayfanın 8 numaralı başlığını inceleyebilirsiniz.
Sistem ayarlarının yapılması için, Orkestra’ya “admin” kullanıcısı ile giriş yapılmalıdır.
Giriş yapıldıktan sonra aşağıdaki resimde görüldüğü gibi "Sistem Ayarları"ndan Sevkiyat Zamanı Ayarı yapılır.
Müşterinin kullanım durumuna göre;
Otomatik: Logo programında, irsaliyeye eklenen sevk zamanı baz alınır.
Sadece Sevkiyat Zamanı: Orkestrada irsaliyeye girilen sevkiyat zamanını alır.
Yoksa Düzenlenme Zamanı: Eğer Orkestrada sevkiyat zamanı yoksa, irsaliyenin düzenleme zamanı alınır.
Yoksa Gönderim Zamanı: Eğer Orkestrada sevkiyat zamanı yoksa, irsaliyenin gönderildiği an sevkiyat zamanı olarak baz alınır.
Gönderim Zamanı: Eğer Orkestrada sevkiyat zamanı VARSA BİLE yine de irsaliyenin gönderildiği an sevkiyat zamanı olarak baz alınır.
Varsayılan Taşıma Tipi: Eğer varsayılan taşıma tipiniz sabit ise (örneğin 3 karayolu) kodunu yazıp kaydederek her seferinde seçim yapmak durumunda kalmazsınız.
Oluşturulan irsaliyenin alıcının e-irsaliye mükellefi olup olmamasına bakılmaksızın tüm irsaliyeler e-irsaliye olarak gönderilmek zorundadır.
Logo tanımları / Satış İrsaliyeleri açılır ve “Yeni filtre” oluşturulur.
Yukarıda görüldüğü şekilde filtreyi oluşturabilirsiniz. Bunların dışında ek filtreleme seçenekleriniz varsa onları da seçebilirsiniz.
Yeni versiyon kurulduktan sonra öncelikle Tabloların Sürüme Göre Güncellenmesi gerekmektedir. Bunun için aşağıdaki resimde olduğu gibi ilgili firma seçildikten sonra "Veritabanı Kontrol" menüsünden Tabloları Sürüme Göre Güncelle seçilir. Eksik alan varsa "Çalıştır" denilerek işlem tamamlanır.
Transfer Gönderen
İlgili Firma açıldıktan sonra "E-İrsaliye" sekmesine geçiş yapınız. Aşağıda görüldüğü gibi "E-İrsaliye Kullanıcısı" kutusunu işaretleyin ve Gönderici/Alıcı Birim Etiketlerini doldurun.
Firma kartında ayarları aşağıdaki gibi seçip kaydedebilirsiniz.
Transfer Gönderen Bilgileri: Logo SYS üzerinden bilgileri gelmektedir. SYS' de seçiminizi hangi transfer bölgesini belirlerseniz, Orkestra programı sevkiyat yeri olarak orayı baz alır.
Firma Uyarlamalarında "XSLT : E-İrsaliye" sekmesine geçerek aşağıdaki gibi irsaliye tasarımınızı yükleyin.
Firma Kartının içerisinde "E-Fatura Filtreleri" sekmesinde "Yeni" diyerek bir filtre oluşturun ve seçenekleri aşağıdaki gibi doldurup kaydedin.
Entegratör hesaplarının kullanımı ile ilgili detaylı bilgiyi kurulum dokümanlarının 3.3 numaralı başlığında görebilirsiniz. Entegratör hesapları varsa eğer aşağıdaki gibi e-İrsaliye gönderici birim etiketini ilgili hesapların içerisine yazıp kaydetmeniz gerekir.
E-İrsaliyeler ve E-İrsaliye Yanıtları için 2 tane yeni numara şablonu tanımlanması gerekir. Numaralama Şablonlarının içeriği aşağıdaki gibi olmalıdır.
Yeni Versiyon kurulduğunda GİB in e-irsaliye ilgili yeni güncellemelerinden dolayı GİB Kayıtlı kullanıcıların ve Cari Hesapların Güncellenmesi gerekmektedir.
Yetkilerle ilgili işlem yapabilmek için orkestraya "admin" kullanıcısıyla giriş yapmanız gerekir.
İlgili "Yetki Paketini" açtıktan sonra "Satış E-İrsaliyesi" nesnesine aşağıdaki gibi eksik yetkilerin tanımlanması gerekmektedir.