Satınalma Siparişi Satır durumu
Satınalma siparişi nesnesinde satır üzerinde “F9” tuşuna bastığımızda ve/veya satıra tıklandıktan sonra sağ kenarda yer alan "Seçili Satırı Güncelle" simgesine tıklandığında karşımıza Satır Detay Bilgileri geliyor.
Satır detay bilgilerinde Satır durumu için seçilebilecek 4 farklı durum mevcuttur. [ Şekil 1 ]
İşlenebilir : Sipariş fişini oluşturduktan sonra otomatik olarak satır durumu işlenebilir konumda olacaktır. İşlenebilir durumu satırda seçilen öğenin kart tipine bağlıdır. Seçilen ürünün kart tipi “Malzeme “olmalıdır. Kart tipi “Hizmet” olan bir öğe seçildiğinde satır durumu otomatik olarak “Kapandı” olacaktır. Bunun sebebi Hizmet kartlarında irsaliye olmamasıdır.
İşlenebilir satır durumu, satırdaki ürün normal şekilde sürecinde devam edecek anlamına gelmektedir. Bu ürün için sipariş sonrasında sipariş miktarı kadar irsaliye ve fatura oluşturulabilir
İptal : Sipariş içerisinde birden fazla satır olabilir. Buna karşın bu satırlardan bir tanesindeki öğenin siparişi iptal edilmiş olabilir. Bu durumda satır bazında iptal edebilmekteyiz.
Satır bazında iptal ettiğimiz ürün, Siparişin İrsaliyeye veya Faturaya aktarımında sürecine devam etmeyecektir. [ Şekil 2 ]
de görüldüğü gibi, Buğday ve Darı Ürünümüzü 50’şer adet irsaliyeye aktarıyoruz. Bu durumda iki ürün içinde Satır Durumu “İşlenebilir” konumundadır. (Resimde 1. Adım)
Kapandı : Kapandı seçeneği, Normal gidişatın aksine siparişteki ürün tamamen ve eksiksiz gelmediği halde, o siparişi kapatmak için kullanılır. Şekil 2 de 6. Adımda görüntülendiği gibi 100 adet olan ana siparişin 75 adetini irsaliyeledik fakat bu kadar ürünün yeterli olduğuna karar verdik veya geri kalan 25 adeti farklı bir tedarikçiden tedarik ettik. Bu durumda bu siparişin açık konumda kalmasını istemiyorsak satırdaki ürünün “Kapandı” olarak seçilmesi yeterli olacaktır.