ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

e-Fatura Ayarları Nasıl Yapılır?

E-fatura gönderimi yapabilmek için gönderim ayarlarının yapılması gerekmektedir. Bu işlemler için öncelikle İşlemler menüsünde bulunan Firma/Dönem Değiştir seçeneği ile ayar yapmak istediğimiz firmaya geçiş yapmamız gerekmektedir. Doğru firmada olmamamız durumunda doldurulması gereken alanlar pasif durumda olacaktır.

Şekil 1

Daha sonra Kurum Yönetimi menüsü altında bulunan Yasal Kurumlar seçeneğine giriş yaparak efatura ayarı yapmak istediğimiz firmayı seçip Değiştir butonuna tıklıyoruz.

Şekil 2

Açılan pencerede Eklentiler sekmesine geçiş yaparak Çalışma Alanları menüsünde Yeni butonuna tıklıyoruz.

Şekil 3

İlgili alanları her seferinde yeni butonunu kullanarak e-fatura, e-arşiv ve e-irsaliye için ayrı ayrı doldurup kaydediyoruz. Aşağıdaki ekran görüntülerinde örnek doldurma şekilleri gösterilmiştir.

Şekil 4

Şekil 5

Şekil 6

Çalışma Alanlarını tanımladıktan sonra E-Fatura Uyarlamaları menüsüne geçiş yaparak Yeni butonu ile fatura gönderimi esnasında kullanılacak varsayılan ayar ve Xslt şablonlarımızı tanımlıyoruz. Seçimlerimizi yaptıktan sonra Kaydet butonu ile uyarlamamızı kaydediyoruz.

Şekil 7

Şekil 8

Son olarak Yasal Kurumlar içinde bulunan E-Belge Sekmesine geçiş yaparak e-fatura, e-arşiv, e-irsaliye ve e-müstahsil ayarlarımızı tanımlayıp varsa gönderim erteleme seçeneklerinden ihtiyacımıza uygun seçenekleri seçerek Kaydet butonu ile yasal Kurumlardan çıkıyoruz. Ayarlarımızın aktif olması için İşlemler menüsünde bulunan Firma/Dönem Değiştir seçeneği ile firmamızı yeniden seçerek ayarlarımızı tamamlıyoruz. Böylece ayarlarımız e-fatura, e-arşiv vs gönderim ve alım işlemlerimizi gerçekleştirebilir duruma geliyor.

Şekil 9

Şekil 10