ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Kullanıcı Oluşturmak

Kullanıcıların Orkestra'yı kullanabilmeleri içn; Orkestra hesabının açılması gerekmektedir. Şirket yetkilileri yada yetkililerin görevlendirdikleri kullanıcılar çok kısa bir süre içerisinde "Kullanıcı kaydı" oluşturabilmektedir.

Orkestra kullanıcısı oluşturmak için;

1- Genel Perspektifte olmanız gerekmektedir. (Perspektif Nasıl Açılır? Bilgi için tıklayınız)
2- Sistem Yönetimine geçiş yapılır ve Kullanıcılara çift tıklanır.
3- Ekranın sağında açılan kayıt listesi ekranı menüsünde "Yeni" butonuna tıklanır.

Kullanıcı Bilgileri

Kullanıcı Adı: Kullanıcıların Orkestra'ya giriş yaparken kullanacakları isimdir. Kullanıcı adı Türkçe Karakter (ş,ü,ğ,ç,ö) içermemelidir. Sadece rakam ve harflerden oluşmalıdır.

Şifre: Kullanıcıların Orkestra'ya giriş yaparken kullanacakları şifredir. İlk kullanıcı oluşturulurken  sistem yöneticileri standart bir şifre verebilir. Ama kullanıcılar sisteme giriş yaptıklarında şifrelerini istedikleri daha güvenli bir şifre ile değiştirebilirler.

Kayıt Durumu: Kullanıcıların işten ayrılma gibi durumlarında, ilgili kaydı tamamen silmek yerine kayıt durumunun değiştirilmesi önerilir. Böylece firmalar kurum hafızalarında çalışanlar bazında arşiv tutabilirler.

Girişte Sertifika Zorunlu: Kullanıcıların sisteme girişini daha güvenli olmasını sağlamak için sertifikalar kullanılmaktadır. Her kullanıcı için ayrı sertifikalar oluşturulabilir. Bir kullanıcı, başka bir kullanıcının kullanıcı adını, şifresini bilse dahi ilgili kişiye ait sertfika olmadan sisteme giriş yapamaz.

LDAP Kullanıcısı: Orkestra içerisinde barındırdığı LDAP sunucusu sayesinde adres defterinde yer alan bilgileri Outlook, Outloouk Express, Thunderbird vb. e-posta yazılımları ile paylaşmaktadır. LDAP Kullanıcı işaretlendiği taktirde kullanıclar bu özelliği kullanabilirler. LDAP Hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız

Adı Soyadı: Oluşturulan kullanıcıya ait kişisel bilgiler buraya yazlır.

E-posta: Kullanıcının firma e-posta adresininyazılacağı alandır. Tercihe bağlı olarak boş da bırakılabilir.

Notlar: Kullanıcıların işten ayrılma vb. durumlarda Notlar alanına bu konu ile ilgili bilgi yazılabilir. her firma bu alanı farklı bir bilgi girişi için kulalnabilir.

Sertifkalar

Oluşturduğunuz kullanıcıya ait özel sertiifika oluşturmak için, ilgili kartı kayıt etmeniz gerekmektedir. Kullanıcı kartı tekrar açıldığında "Sertifikalar" sekmesini görebilirsiniz. Menüde bulunan "Yeni" butonuna tıklayarak kullanıcıya özel, belirlediğiniz süre içerisinede geçerli bir sertifika oluştumuş olursunuz.

Girişte Sertifika Zorunlu  : Eğer bu alan işaretlenirse Kullanıcılara Orkestraya giriş yaparken bir de sertifika bilgisi sorulur. Eğer kullanıcı sertifikayı yüklemezse sisteme giriş yapamaz. Kullanıcı bilgileri doldurulduktan sonra "Kaydet ve Güncellemeye Devam Et" butonuna tıklanırsa ekrana yeni bir sekme daha gelecektir. "Sertifikalar." Kullanıcıya ait sertifika oluşturmak için "Yeni" butonuna tıklanır.

Sertifikanın Kayıt Edilmesi

Sertifika ekranında, kullanıcıya özel sertifikanın geçerli olacağı süre belirlendikten sonra "Kaydet" butonuna tıklanır. sertifika kaydı tekrar açıldığında ekran üzerinde bulunan ve yukarıda işaretlenmiş olan "Sertifika" simgesine tıklanır ve kullanıcıya verilmek üzere bir medyaya kayıt edilir. (Sertifikanın kullanıcılarınıza flash disk ile sertifika vermeniz tavsiye edilmektedir.)