ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Ürün iadesi Nasıl Oluşturulur?

Ürün İade Bildirimi: Geri çekme, miat veya başka bir sebeple geri iade edilen bir ilacın eczaneden veya hastaneden, ecza deposundan veya dağıtıcı firmadan çıkış için yapılan bildirimdir.

Ürün iadesi ancak sevk edilen ürünler arasından yapılabilir. Dağıtım yapılan firmalardan üreticiye türlü nedenlerle (miadı dolmuş, revizyon, geri çekme v.b.)  ürünler iade edilebilir.



Ürün İadesi yapmak için;

1- İTS Perspektifinden "Stok İşlemlerine" tıklayınız.

Herhangi bir ürünün iadesi yapılırken İade kodu, İade ile ilgili açıklama, İade edilecek firma, işlem tarihi alanlarına bilgi girişi yapılmalıdır.

Ürünün iade alınacağı firmayı, firma alanının sonunda bulunan simgesine tıklayarak açılan "Firmalar" listesinden şeçebilirsiniz.

İşlem tarihini yanında bulunan simgesine tıkladığınızda açılan tarih ekranından seçebilirsiniz.

İade alınacak ürün veya ürünler iade kaydına seçilirken 3 farklı yol ile yüklenebilir.

1- PST Dosyasından Yükle: Bu seçenek ile iade alınacak ürünler PTS Dosyasından yüklenebilir.

2- Kayıtlı Ürünlerden Seç: Bu seçenek ile ürün stok girişlerinde bulunan sevk edilmiş ürünleri listeyen bir ekran açılır ve bu ekran üzerinden ürünleri seçmemizi sağlar. 

3- Kayıtlı Paketlerden Seç: Bu seçenek ile sevk edilmiş ürün paketleri listesi açılır ve iade alınacak paket seçilir.

PTS Dosyasından Seç

İade edilecek ürünler PTS Dosyasından seçilecekse ekranın sağında "1 numara" ile gösterilen  "PTS Dosyasından Yükle" simgesine tıklanmalıdır.Açılan ekranda Dosya Yükle butonuna tıklanır ve iade alınacak ürünlerin PTS Dosyası seçilir ardından Tamam butonuna tıklanır. Listeye eklenen ürünlerden herhangi biri çıkarılmak istenirse    "Seçili Satırı Sil" simgesi kullanılmalıdır.

Kayıtlı Ürünlerden Seç

İade edilecek ürünlerin seçilmesi için ekranın sağında "2 numara" ile gösterilen "Kayıtlı Ürünlerden Seç" simgesine tıklanmalıdır.

Açılan "Eklenecek Ürünler" ekranında sevk edilmiş ürünler listelecektir. Listeye eklenen ürünlerden herhangi biri çıkarılmak istenirse    "Seçili Satırı Sil" simgesi kullanılmalıdır.

Kayıtlı Paketlerden Seç

İade edilecek ürünleri yukarıdaki gibi tek tek seçebileceğiniz gibi "Sevkedilmiş Paketlerden" de seçebilirsiniz. Paket eklemek için "2 Numara" ile gösterilen "Kayıtlı Paketlerden Seç"  butonuna tıklayınız.

Açılan "Eklenecek Paketler" ekranından İade alacağınız paketleri, yanlarında bulunan kutucukları işaretleyerek seçiniz ve listenize ekleyiniz.

 

Eklediğiniz ürün ve paketteki ürünlerin sayısı "Ürün Sayısı" alanında gösterilmektedir. Eklenen "Ürün Paketlerinin" rengi bordo ile işaretlenmiştir.
 


İade aldığınız ürünleri "Ürün Stok İşlemlerinde" de görebilirisniz.

1- Ürün Stok işlemleri kayıt listesini açınız.

2- Stok durumu sütunun hemen altında bulunan boş satıra tıklayınız. (sarı renkli)

3- Açılan seçeneklerden "İadeyi" seçiniz ve "Enter" tuşuna basınız. Böylece stokta olan ürünlerinizden İade yapılan ürünleriniz listelenecektir. (Aynı anda hem stok durumundan, hem seri numarasından, oluşturma tarihinden vb. alanları da kullanarak filtreleme yapabilirsiniz.)

NOT : Eğer kolonlarınızda "Stok Durumu" yoksa "Kolon Uyarlama" ile istediğiniz alanları sutünlara ekleyebilirsiniz.
Kolon Uyarlama ile ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız.

Ürün stok girişlerinden "İade" alınan herhangi bir ürünün detayları açıldığında; "İlgili Ürün", "Ürünün Seri Numarası", "Lot Parti Numarası", "Son Kullanma Tarihi" eğer paketlenmişse bağlı olduğu paket bilgisi gibi detaylara ulaşabilir.

Tarihçe sekmesinden ise ürünün "Giriş (Ürün İadesi)" ve "Çıkış (Sevkiyat)" hareketleri sırasıyla izlenebilir.

Ürün İadesi Oluşturmanın Diğer Yolu

Ürün İadesi oluşturmanın diğer bir yolu ise; Ürün Sevkiyatlarını kullanmaktır.

Ürün Sevkiyatları kayıt listesinden; İade alınacak ürünlerin Sevkiyat kaydı bulunur. Bulunan Ürün Sevkiyatı seçili iken menüde bulunan " İade Oluştur" simgesine tıklanır.

Böylece "Yeni Ürün İade" kartında daha önceden sevkiyatı yapılan ürünelr yada ürün paketleri otomatik seçilir gelir.

Ürün listesinde sadece "İade Alınacak" ürünleri bırakıp, geri kalan tüm ürün yada paketleri listeden çıkarınız ve kayıt işlemini tamamlayınız.

Oluşturulan Ürün İadelerini Bakanlığa Bildirmek

Her iki işlem sonrasında da iade kartını kapatıp tekrar açınız. Kartı yeniden açtığınızda menüye "Dünya (İrsaliye İTS ve PTS Bildirimleri)" simgesi eklenecektir. Bu simgeye tıklayarak "İade" işleminizi Sağlık Bakanlığına bildirmiş olursunuz.

Bildirim işlemini yaptıktan sonra kart üzerinde "Dünya" butonu görünmeyecektir. Aynı İade kartını açıp, "PTS" sekmesine geçiş yapınız.

Kontrol etmeniz gereken yer "Transfer Numarasıdır".

Eğer Bildirim yaptığınız halde "Transfer numarası" alanı boşsa tekrar bildirim yapmanız gerekecektir.

Tekrar bildirim işlemini "İTS Web Servis Gönderilerinden" yapmanız gerekmektedir.

İADENİN İPTALİ

İade: Karşı taraftan ürünlerin iadesi yapıldığına dair işlemler yapıldıktan sonra, bizim de iadeyi aldığımıza dair işlem yapmamız için kullanılır. İşlemlerin çoğunda bu seçenek kullanılacağı için varsayılan değer olarak gelmektedir.

İptal: Ürün Sevkiyat işlemi yapıldıktan sonra, karşı taraf bu işleminizi henüz kabul etmemişse;  sevk edilen ürünlerin iptali için bu özelliği kullanabilirsiniz.