Not: Firmalarımızın ihracat faturası oluşturabilmeleri için öncelikle ihracat lisanslarının bulunması gerekmektedir.
İhracat Lisansı olan firmalarımız Logo’ da ihracat modülleri varsa
ihracat operasyon fişlerinden, yoksa satış faturaları alanından faturalarını oluşturabilirler.
Logo Satış Faturalarından İhracat Faturası Oluşturma
Logo’ da “Satış Faturalarına” girilir ve “Ekle” butonuna basarak yeni fatura ekranına geçilir.
Açılan ekranda normal e-fatura oluşturuyormuş gibi faturamız oluşturulur. Yalnız buradaki fark ihracat modülümüz olmadığı için bir özel kod tanımlayarak Orkestra’nın bu faturayı ihracat faturası olarak algılamasını sağlıyoruz. Özel Kodu isteğe göre değiştirebiliriz fakat genelde kullanılan kod “IHR” ya da “İHR” şeklindedir. Özel Kod alanına büyük harflerle bizim için hangi özel kod belirlenmişse yazıyoruz.
Cari Hesap seçiminde dikkat edilecek hususlar
Cari hesabın iletişim alanında unvanı, adres bilgisi (ülke evrensel kodlarının doğruluğu önemlidir.), telefon bilgisi ve e-posta adresini doldurduktan sonra "Ticari Bilgiler" sekmesinde "Vergi Kimlik Numarası" alanına “2222222222” şeklinde on adet 2 girilir ve kaydedilir.
Ürün Satırlarında Dikkat Edilecek Hususlar
Seçtiğimiz üründe GTIP numarasının yazılı olması zorunludur. GTIP numarasını gitmek için “Malzemeler” ekranında ürünümüzü seçerek sağ tıklayıp “Değiştir” seçeneğini seçtiğimizde karşımıza gelen ekranda “Genel Bilgiler” sekmesinde bulunan GTIP kodu alanına aralarında nokta, virgül, boşluk vs. bulunmadan birleşik olarak 12 hane (Örnek:123456789000) şeklinde GTIP Kodu girildikten sonra “Kaydet” butonuna tıklanır.
İhracat faturaları KDV’ siz olduğu için, KDV muafiyet sebebinin girilmesi gerekmektedir. Bunu hem Fatura sekmesindeki fatura satırlarında bulunan “KDV Muafiyet Sebebi” alanına hem de “Detaylar II” sekmesinde bulunan “KDV Muafiyet Sebebi Açıklaması” alanına “301- 11/1- a Mal ihracatı” şeklinde girilmesi gerekmektedir.
Cari Hesabı ve Fatura Satırlarımızı da seçtikten sonra son olarak “Kaydet” butonuna tıkladığımızda karşımıza aşağıdaki görseldeki gibi “Gönderim Şeklini” seçmemiz gereken alan çıkacaktır.
Açılan pencerede “Gönderim Şekli” kâğıt olarak seçildikten sonra kaydedilir ve Logo’ da ki işlemimiz tamamlanır.
Kaydedilen fatura Orkestra’ da “E-Fatura” alanında bulunan “Bekleyen E-Faturalar’ a” düşecektir.
Burada oluşturduğumuz ihracat faturasını seçerek değiştir butonuna tıklıyoruz. Açılan ekranda “Detaylar” sekmesine geçerek E-Fatura Tipini “İhracat” seçip; Taşıma Tipi, Paket/Koli No (Bilinmiyorsa 001 yazılır.) seçeneklerini giriyoruz.
Daha sonra İhracat sekmesine geçerek "İhracat Faturasıdır" yazısının yanıdaki onay kutusunu işaretleyip Fiş Türü, Ödeme Şekli, Taşıma Şekli, Varış Ülkesi, Kap Adeti, Paketleme Cinsi zorunlu alanlarını dolduruyoruz ve Kaydet butonuna tıklayarak kaydediyoruz.
"E-Fatura Gönder" butonuna tıklayarak açılan pencerede ilgili faturayı seçtikten sonra “Uygulanacak Uyarlama Seçimi” alanında
butonuna tıklayarak “ihracat” uyarlamamızı seçiyoruz.
Not: İhracat uyarlaması seçilmediği takdirde faturayı normal e-fatura gönderimi olarak algılayacaktır ve normal e-fatura tasarımınız çalışacaktır.
Seçimlerimizi yaptıktan sonra ileri butonuna tıkladığımızda ihracat faturamız numara şablonumuza göre numaralandırılacaktır.
Oluşan xml’ e tıkladığımızda faturamızın önizlemesini yapabiliriz.
Ön izlememizde de bir sorun yoksa izleme ekranını kapatıp 3 kez artarda gelen ekranlarda "İleri" butonuna tıklayarak faturamızın gönderimini tamamlarız ve "Son" butonuna tıklayarak gönderim ekranını kapatırız.
Gönderilen faturalar ekranına geçerek “GİB’ den Sorgula” butonuna tıklayıp faturalarımızı sorguladığımızda faturamız gönderilen faturalara düşecektir.