Not: Firmalarımızın ihracat faturası oluşturabilmeleri için öncelikle ihracat lisanslarının bulunması gerekmektedir.
İhracat Lisansı olan firmalarımız Logo’ da ihracat modülleri varsa ihracat operasyon fişlerinden, yoksa
satış faturaları alanından faturalarını oluşturabilirler.
İhracat Operasyon Fişlerinden Oluşturma
İhracat Modülü altında Hareketler/İhracat Operasyon Fişlerine girilir ve “Ekle” butonuna basarak yeni fatura ekranına geçilir.
Burada “İhracat Bilgileri” sekmesinde aşağıdaki görselde de kırmızı ile işaretlenerek belirtilen Varış Ülke Kodu, Ödeme Şekli, Teslim Şekli, Paket/Koli No (Bilinmiyorsa 001 yazılır.), Taşıma Açıklaması alanları zorunlu alanlardır. Bu alanlar doldurulduktan sonra “Fatura” sekmesine geçilir.
Fatura sekmesinde "Cari Hesap" seçilerek "Fatura Satırı" doldurulur. Yani faturamıza normal e-fatura hazırlar gibi tüm bilgiler girilir.
Cari Hesap seçiminde dikkat edilecek hususlar
Cari hesabın iletişim alanında unvanı, adres bilgisi (ülke evrensel kodlarının doğruluğu önemlidir.), telefon bilgisi ve e-posta adresini doldurduktan sonra Ticari Bilgiler sekmesinde Vergi Kimlik Numarası alanına “2222222222” şeklinde on adet 2 girilir ve kaydedilir.
Ürün Satırlarında Dikkat Edilecek Hususlar
Seçtiğimiz üründe GTIP numarasının yazılı olması zorunludur. GTIP numarasını gitmek için “Malzemeler” ekranında ürünümüzü seçerek sağ tıklayıp “Değiştir” seçeneğini seçtiğimizde karşımıza gelen ekranda “Genel Bilgiler” sekmesinde bulunan GTIP kodu alanına aralarında nokta, virgül, boşluk vs. bulunmadan birleşik olarak 12 hane (Örnek:123456789000) şeklinde GTIP Kodu girildikten sonra “Kaydet” butonuna tıklanır.
İkinci olarak dikkat edilmesi gereken husus ihracat faturaları KDV’ siz olduğu için, KDV muafiyet sebebinin girilmesi gerekmektedir. Bunu hem faturalar sekmesindeki fatura satırlarında bulunan “KDV Muafiyet Sebebi” alanına hem de “Detaylar” sekmesinde bulunan “KDV Muafiyet Sebebi Açıklaması” alanına “301- 11/1- a Mal ihracatı” şeklinde girilerek kaydedilmesi gerekmektedir.
Satırlarımız tamamlandıktan sonra son olarak “Kaydet” butonuna tıkladığımızda karşımıza aşağıdaki görseldeki gibi “Gönderim Şeklini” seçmemiz gereken alan çıkacaktır.
Burada “Gönderim Şekli” kağıt olarak seçildikten sonra kaydedilir ve Logo’ da ki işlemimiz tamamlanır.
Kaydedilen fatura Orkestra’ da “E-Fatura” alanında bulunan “Bekleyen E-Faturalar’ a” düşecektir.
E-Fatura Gönder butonuna tıklayarak açılan pencerede ilgili faturayı seçtikten sonra “Uygulanacak Uyarlama Seçimi” alanında
butonuna tıklayarak “ihracat” uyarlamamızı seçiyoruz.
Not: İhracat uyarlaması seçilmediği takdirde faturayı normal e-fatura gönderimi olarak algılayacaktır ve normal e-fatura tasarımınız çalışacaktır.
Seçimlerimizi yaptıktan sonra ileri butonuna tıkladığımızda ihracat faturamız numara şablonumuza göre numaralandırılacaktır.
Oluşan xml’ e tıkladığımızda faturamızın önizlemesini yapabiliriz.
Ön izlememizde de bir sorun yoksa izleme ekranını kapatıp 3 kez artarda gelen ekranlarda "İleri" butonuna tıklayarak faturamızın gönderimini tamamlarız ve "Son" butonuna tıklayarak gönderim ekranını kapatırız.
Gönderilen faturalar ekranına geçerek “GİB’ den Sorgula” butonuna tıklayıp faturalarımızı sorguladığımızda faturamız gönderilen faturalara düşecektir.