ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Orkestra E-Fatura Tanımlamaları

1) Lisans İşlemleri

Kurulum ve Configure ayarlarından sonra lisans dosyası firmaya yüklenir.

Lisans için firmanın bilgileri www.orkestra.com.tr üzerinden bayi girişi yapıldıktan sonra "Lisans Talebi Oluştur" denilerek oluşturulur.

Oluşturulan lisans dosyası “orkestra.lic” ismiyle kurulumun yapıldığı yerde Orkestra E-Faturanın kurulu olduğu klasöre atılır.

 


 

2) E-Fatura Filtre Tanımları

Logo Tanımları Kök Klasöründe, Satış Faturalarına girdikten sonra üst taraftaki butonlardan Filtreleme ekranına geçilir ve yeni filtre oluşturulup kaydedilir..

 

2.1) E-Fatura Filtresi

Logo tanımları / Satış Faturaları açılır ve “Yeni filtre” oluşturulur.

E-Fatura Filtresi

 

2.2) E-Arşiv Filtresi

Logo tanımları / Satış Faturaları açılır ve “Yeni filtre” oluşturulur.
Burada önemli olan fatura tiplerinin belirtilmesidir.

E-Arşiv Fatura Filtresi

 

2.3) İhracat Filtresi

Hatta burada filtre değeri “eşittir” değil de “Çoklu başlar” seçip “IHR, İHR” yazsanız daha garanti olur. Çünkü bazen unutup İHR Yazan oluyor ve sonra bize geri dönüyorlar, özel koda yazdım ama fatura görünmüyor diye :D

E-İhracat Fatura Filtresi

Eğer ki müşteri ihracat faturlarını logoda "İhracat Operasyon Fişleri" içerisinde oluşturuyor ise filtreyi bu şekilde tanımlayınız. 

E-İhracat Fatura Filtresi

 


 

3) Firma ayarları

Logo Tanımlarından “Firmalar” listesini açınız. Müşterinin e-fatura kullanacağı firmanın hangisi olduğunu öğreniniz. Firmayı, Firma no alanından kontrol ediniz.

İlgili firmayı işaretleyiniz ve “Veritabanı KONTROL” yanındaki “Ok”a tıklayıp “Tabloları Sürüme Göre Güncelle” işlemini yapınız.

Tabloları Sürüme Göre Güncelle

 

İlgili Firmayı açtığınızda ilk gelen ekranda aşağıdaki bilgilerin doğru girilmesi gerekir.

Firma Detayları

Vergi No: Zaten elimizde var manuel girilir.

E-Fatura Gönderici Birim: Bu hesaplar entegratörde hesap oluşturulurken belli olur.
E-Fatura Posta Kutusu: Bu hesaplar entegratörde hesap oluşturulurken belli olur.

Adres bilgileri LOGO SYS’deki firmalardan gelir. Bilgiler boşsa LOGO SYS güncellenmelidir. Girilmediği takdirde fatura gönderirken adres kısımları boş gelir.

 

3.1) E-Fatura Uyarlamaları

3.1.1) İçeri Alma ve Gönderim Uyarlamaları

Bu sekmeye gelip yeni uyarlama oluştur. Gönderim ve İçeri Alma uyarlamaları aşağıdaki gibidir.

İçeri Alma - Gönderim Uyarlamaları

E-Fatura uyarlamaları kaydedildikten sonra Firmalar sayfasından “Tetikleyiciler” çalıştırılır.

Tetikleyicilerin Çalıştırılması

 

3.1.2) Fatura Tasarımları

Yapılan Fatura Tasarımları Uyarlamaların içerisine kaydedilir.

Fatura Tasarımlarının Yüklenmesi

E-Fatura ve E-Arşive aynı fatura tasarımı yüklenir. Varsa diğer fatura tasarımları da diğer sekmelere yüklenir.

Fatura Tasarımı .xslt dosyası Orkestradan alınır.

 

3.2) Firma Filtreleri

Sonra tekrar ilgili Firma açılıp E-Fatura Filtreleri sekmesinde gerekli olan filtre tanımları eklenir. E-Fatura, E-Arşiv ve İhracat faturalarına göre.

 

3.2.1) E-Fatura Filtresi

E-Fatura Filtresini Ekleme

 

3.2.2) E-Arşiv Filtresi

E-Arşiv Fatura Filtresini Ekleme

 

3.2.3) İhracat Filtresi

E-İhracat Fatura Filtresini Ekleme

 

3.3) Entegratör Hesaplar (her zaman girilmez)

E-Fatura Entegratör Hesapları Bilgileri
E-Arşiv Fatura Entegratör Hesapları Bilgileri

Hangi kullanıcılar firmada Efatura Earşiv gönderiminde yetkili olacaksa, kaydettiğiniz ayarları kopyalayarak sadece kullanıcı bilgilerini değiştirip kaydedebilirsiniz.

 


 

4) Numaralama Şablonları

4.1) E-Fatura Numaralama Şablonları

E-Fatura Numaralama Şablonu

 

4.2) E-Arşiv Numaralama Şablonları

E-Arşiv Fatura Numaralama Şablonu

 

4.3) İhracat Numaralama Şablonları

E-İhracat Fatura Numaralama Şablonu

 


 

5) İhracat Modülünü Kullanacaklar İçin İhracat Bilgileri

E-İhracat modülünü kullananlar Ödeme Şekilleri, Paketleme Tipleri ve Teslim Şekillerini seçmek durumundadır. Logo içerisinde bu bilgiler tanımlı olmadığı durumlarda LOGO veritabanı üzerinde linkteki sorguları çalıştırabilirsiniz.

 


 

 

6) “Tercih” Ayarlarının Yapılması

E Fatura uygulaması açıldıktan sonra Araçlar sekmesinden “Tercihler” açılır.

Tercihler ayarı her KULLANICI için yapılır. Çok sayıda kullanıcı varsa bu iş bilgi işlemciye devredilir ya da Firmalar üzerinden ayar yapılır.

 

6.1) E-Fatura Ayarları

”E-Fatura” Tercihleri

 

6.2) E- Arşiv Ayarları

”E-Arşiv” Tercihleri

Müşteri isteğine göre E posta gönderimi otomatik olacaksa “E-Posta Gönderimi: Entegratörden Gönder İmzasız” seçilir. “Yok ben kendim gönderirim” derse E-Fatura (Yerel E-Posta) sekmesinden kullanıcının e-posta bilgileri girilir. Ve E-Fatura Profillerinden profil ayarları yapılır.

 

6.2.1) E-Fatura Profil Ayarları

 

E-Arşiv faturası kesen firmalar müşterilerine otomatik e-posta göndermek istediklerinde öncelikle kullanıcının Tercih ayarlarını yapmak gerekir. Eposta gönderim Tercih ayarını aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.

Otomatik E-Posta Tercih Ayarları

Tercih ayarını yaptıktan sonra E-Fatura Kök Klasöründe E-Fatura Profilleri açılır ve yeni bir profil oluşturulur.

E-Posta için E-Fatura Profil Ayarları

E-Posta adresi Cari Hesabın iletişim bilgilerindeki e-posta adresinden gelmektedir. İlgili alan dolu olmalı.

 

6.2.2) Kendi Posta Hesabından E-Posta Gönderenler İçin Hesap Ayarları

”E-Fatura (Yerel E-Posta)” Tercihleri"

Kendinize ait olan yerel e-posta adresinden, mail aracılığı ile fatura göndermek için bu ayarlar girilmelidir.

Kendi mail adresini kullananların mailleri otomatik olarak gönderilmeyecektir. E-Faturalar halihazırda sistemler üzerinden iletildiği için sistemden iletilen e faturanın üzerine birde mail göndermek gerekmediği için bu kısım isteğe bağlıdır. 

Manuel olarak e-posta göndermek için E-Arşiv Faturalarında resimdeki gibi “E-Posta Gönder” tıklanır.

E-Posta Gönderme

Kendi mail adreslerinden mail gönderen kullanıcılar için postaların logları takip edilemez. Orkestranın sunucuları üzerinden posta gönderilmesi durumunda mailin ulaştığına dair iletildi raporu alınabilmektedir.

Fakat bu durumda 5 e-posta 1 kontör olarak ücretlendirilir.

 

6.2.3) E-Arşiv Kısa Mesaj Gönderim Ayarları

Orkestra ile e-Arşiv Faturaların SMS olarak otomatik gitmesi işlemi 2 SMS = 1 Kontör olarak ücretlendirilir.

Bunun için Orkestra E-Faturaya "admin" olarak giriş yapmanız gerekir. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi Sistem Ayarlarında, Gönderi Ayarları, Fatura SMS Alıcısı olarak "Telefon 1" alanını seçiniz.

Sistem Ayarları - SMS Gönderimi

Bununla birlikte yine 6.3.1 başlığında olduğu gibi profil tanımlaması yapmalısınız.


LOGO da girilen Cari Hesabın üzerine telefon bilgisini aşağıdaki gibi girin.

”Logoda Cari Hesap Üzerine Telefon Bilgisi Gİrme

Bu işlemden sonra gönderdiğiniz faturalar SMS olarak müşteriye iletilecektir.

 


 

7) GİB Kayıtlı Kullanıcıların Güncellenmesi

E-Fatura Kök Klasöründe “GİB Kayıtlı Kullanıcılar” açılır yukarıdaki butonlardan güncellenir.

Önce “1” ile gösterilen yerden “Sunucudan Güncellenir” sonra “2” numaralı yerden “Cari Hesaplar Güncellenir.”

Cari Hesapların Sunucudan Güncellenmesi

 

“Cari Hesapları Güncelle” dediğinizde aşağıdaki seçenekler çıkar.

Cari Hesapların Güncellenmesi

Bunlardan sadece en alttaki müşteriye sorulur. Carilerin “Fatura Senaryosu” ne olsun diye.

Sonrasında “İleri” denilerek cari hesaplar güncellenir.

 


 

 

8) Yeni Kullanıcı Açılması ve Yetki Verilmesi

Yeni kullanıcı açmadan önce Yetki Paketlerinin tanımlanması gerekir. Orkestradaki gibi “Sistem Yönetimi” Kök Klasöründe Yetki Paketleri açılır.

Hızlı olması için Tüm Dallar Kapatılır. Sistem Yönetimi hariç tüm yetkiler açık bırakılır.

Daha sonrasında “Logo Tanımları” yetkisinde “Satış E-Faturası” açılır ve resimdeki gibi yetkiler eklenir.

Kullanıcılara Yetki Tanımlanması

Yetki Paketi tanımlandıktan sonra Sistem Kullanıcıları açılır yeni kullanıcılar oluşturulur ve yetki paketi seçilerek kaydedilir.

 


 

9) Mali Mühürle İmzalama İşleminin Yapılması

Mali Mühürle beraber imzalama yapmak için öncelikle AkisKart uygulamasını çalıştırıp Mali Mührün aktif olduğundan emin olun.

AkisKart yazılımını çalıştırdıktan sonra https://efaturacim.orkestra.com.tr/imza adresinden Hesap İmzalama dosyasını indirip çalıştırın.
Hesap İmza aracını çalıştırdığınızda karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecektir.

Hesap İmza Aracı

Orkestra tarafından size gönderilen entegratör giriş bilgileri ile giriş yaptığınızda imzalama sayfası aşağıdaki gibi açılacaktır.

E-Fatura Hesaplarını İmzalama

VKN/TCKN ve Unvanınızı kontrol ettikten sonra onaylama sekmesine geçin ve aşağıdaki gibi efatura hesaplarınızı mali mühür ile onaylayın.

E-Fatura Mali Mühür ile Onaylama