ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Firma Değişikliğinde Yapılacak İşlemler

Logo’ da Yeni Yıl dönem geçişlerinde dönem değişikliği yapmak yerine, yeni bir firma açarak çalışmaya devam etmek isteyen kullanıcıların, Orkestra ’da yapması gereken bazı ayarlar bulunmaktadır.

Orkestrada işlem yapılmadan önce Logo sys' den yeni firma kaydının oluşturulması gerekmektedir. 

Yeni firma kaydı oluşturulduktan sonra orkestraya "admin" kullanıcı ile giriş yapmalısınız.

Başlangıç Firmasının Güncellenmesi


Orkestra her açıldığında varsayılan olarak yeni firamanın gelmesi için "Araçlar" menüsünden "Tercihler" seçeneğine tıklıyoruz. 

Şekil 1

Soldaki menülerden “e-Fatura (Logo)” yu seçiyoruz ve “Başlangıç firması” alanına yeni yıla ait oluşturduğunuz firmayı seçip “Uygula ve Kapat” butonuna tıklayarak ekranı kapatıyoruz.

Şekil 2


Fatura Döneminin Belirlenmesi


Gelen/Gönderilen faturaların sorgulanması aşamasında, tarihlerine bakılarak ilgili dönem içerisinde kayıt edilmesini sağlar.

Örneğin 03.01.2022 tarihinde 31.12.2021 tarihli faturayı gönderdiğinizde ve 2022 dönemi yada firması içerisinde sorgulama yaptığınızda ilgili fatura 2021 dönemi/firmasında listelenir.

Bunun için yapılması gereken işlem;

Araçlar/ Tercihler menüsünden "e-Faturayı" açınız. "Diğer" başlığı altından "Gelen Fatura Dönemine" ait seçeneği "Tarihe Göre Dönem Bul" olarak işaretleyiniz ve kayıt ediniz.

Şekil 1

Eksik Alan Kontrolü


Eski firma üzerinde yapılan ayarları yeni firma üzerine kopyalamak ve eksik tablo kontrolü için; Logo Tanımları menüsüne tıklayarak “Firmalar” listesini açıyoruz.

Öncelikle yeni yıl için oluşturulan firmayı listede bulup işaretliyoruz. e-Belge işlemlerinizin sorunsuz çalışması için yeni açılan firmanıza varsa eksik alanların eklenmesi gerekmektedir.

Eksik alan var mı diye kontrol etmek için;

  • Menüde bulunan “Veri tabanı Kontrol” butonunun yanındaki ok simgesine tıklıyoruz ve “Tabloları sürüme göre güncelle” diyoruz.

Eksik tablo varsa karşımıza geliyor. Çalıştır dediğimizde eksik tablolar otomatik olarak oluşturuluyor.

Şekil 4

Firma Ayarlarının Kopyalanması


Bir önceki yılda kullandığınız filtreler ve uyarlamalar bu dönemde de aynen kullanılacağı için yeniden tanımlamak yerine ayarları kopyalayarak işlemlerimizi hızlandırabiliriz.

Menüde bulunan “Veri Tabanı Kontrol” butonu yanındaki oka tıklıyoruz ve firma ayarlarını kopyala diyoruz.

Gelen ekranda Kaynak firma alanına önceki yılda kullandığımız firmayı seçiyoruz.

Hedef firma alanına ise yeni yıl için açılan firmayı seçiyoruz.

Aktarılacak ayarlar alanında, tüm seçenekleri işaretledikten sonra ileri diyoruz.

Şekil 4

Kopyalama işlemi bittikten sonra son butonuna tıklıyoruz.

Numaralama Şablonları


Dönem ayarını yaptıktan sonra, eğer numaralama işlemini Orkestra üzerinden kullanıyorsak, numaralama şablonlarını yeni firmaya göre düzenlememiz gerekmektedir.

Bu düzenlemeyi gerçekleştirmek için;

  • E-fatura dizini içerisindeki numaralama şablonları seçeneğini açıyoruz.

  • Liste ekranında üst menüde bulunan kopyala butonunun yanındaki ok simgesine tıklayarak “Yeni Yıla Aktar” diyoruz. Açılan pencerede "Başlangıç tarihi bugunden 1 ay önceki tarihe bakarak ilgili tarihin yılına gider. Örneğin Bugun 30.12.2021 olsun.

    1 ay öncesi 30.11.2021 ilgili yılı 2021 olduğu için başlangıç zamanı 2021 yılına ait numaralama şablonlarını listeye getirir.
    Örneğin bugun 01.02.2022 olduğunu varsayalım. 1 ay öncesi 01.01.2022. İçinde bulunduğu yıl 2022 olduğu için listenize 2021 yılına ait bir num. şablonu gelmeyecektir. Numaralama şablonlarının Kullanımda yada Kullanım Dışı olmamasının hiçbir önemi yoktur.
  • Yeni dönemde oluşmasını istediğiniz şablonları seçerek tamam butonuna tıklıyoruz. Yeni döneme ait numaralama şablonları oluşturuldu. 
    NOT: Numaralamala Şablonlarınızın "Ön Ek" kısmında yıl bilgisi olmamasına özen gösteriniz. Ön Ek FRA2018 değil FRA Olmalıdır.

Şekil 5

  • Yeni yıl için oluşturduğunuz numaralama şablonunu açıyoruz ve kurallar sekmesinden ilgili kuralı açtıktan sonra firma alanında yeni yıl firmamızı seçip ekranları kaydediyoruz.
    Şekil 6
  • İşlemlerin ardından eski numaralama şablonunu açarak Kayıt durumunu Kullanım Dışı yaptıktan sonra kaydediyoruz.

Önceki Yıllara Ait Faturalara Ulaşmak


Eğer bir önceki yıla ait faturalarınıza bakma ihtiyacınız olursa; programın alt tarafında “firma adının ve dönem bilgisinin” yazılı olduğu alana çift tıklayınız. Açılan ekrandan faturalarınıza bakmak istediğiniz dönemi seçiniz. Artık seçtiğiniz döneme ait faturaları görebilirsiniz. Yeni dönem faturalarına bakmak için aynı işlemi yeni dönemi seçerek tekrar ediniz.

Şekil 7