ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Dönem Değişikliğinde Yapılacak İşlemler

Logoda yeni yıl için ayrı firma açmadan varsayılan firma üzerinde yeni bir dönem açarak çalışmaya devam etmek isteyen kullanıcıların, Orkestra ’da yapması gereken bazı ayarlar bulunmaktadır. 

Orkestrada işlem yapılmadan önce Logo sys' den yeni dönem kaydının oluşturulması gerekmektedir. 

Başlangıç Firmasının Belirlenmesi


Yeni dönem kaydı oluşturulduktan sonra orkestraya admin kullanıcı ile giriş yapıyoruz. 

Orkestra her açıldığında varsayılan olarak yeni dönemin gelmesi için Araçlar menüsünden tercihler seçeneğine tıklıyoruz. 

Şekil 1

Soldaki menülerden “e-Fatura (Logo)” yu seçiyoruz ve “Başlangıç firması” alanına yeni yıla ait oluşturduğunuz dönemi seçip “Uygula ve Kapat” butonuna tıklayarak ekranı kapatıyoruz.

Şekil 2

Fatura Döneminin Belirlenmesi


Gelen/Gönderilen faturaların sorgulanması aşamasında, tarihlerine bakılarak ilgili dönem içerisinde kayıt edilmesini sağlar.

Örneğin 03.01.2022 tarihinde 31.12.2021 tarihli faturayı gönderdiğinizde ve 2022 dönemi yada firması içerisinde sorgulama yaptığınızda ilgili fatura 2021 dönemi/firmasında listelenir.

Bunun için yapılması gereken işlem;

Araçlar/ Tercihler menüsünden "e-Faturayı" açınız. "Diğer" başlığı altından "Gelen Fatura Dönemine" ait seçeneği "Tarihe Göre Dönem Bul" olarak işaretleyiniz ve kayıt ediniz.

Şekil 1

Numaralama Şablonu Kontrol


Dönem ayarını yaptıktan sonra, eğer numaralama işlemini Orkestra üzerinden kullanıyorsak, numaralama şablonlarını da bi gözden geçirmeniz gerekebilir.

Numaralama şablonları kontrol etmek için;

e-Fatura menüsünden "Numaralama Şablonlarını" açınız. Aktif olan numaralama şablonlarının içerisinde "ön ek" kısmında "sabit 3 karakterden sonra" yıl bilgisi varsa siliniz.

Örn: ARV2021 yazıyorsa ARV yapınız. Şablon içerisinde "bitiş zamanı "varsa siliniz.

Orkestra kestiğiniz faturanın yıl bilgisine bakarak kendisi akıllı numaralama yapacaktır.

Şekil 2


Eksik Alan Kontrolü


e-Belge işlemleri için yeni açılan döneminizde eksik alanlar olabilir. Fatura işlemlerinize başlamadan önce bu kontrolü yapınız. Bu işlem sadece "Admin" kullanıcısı ile yapılabilmektedir.

Logo Tanımları menüsünden "Firmalar" listesini açınız.

İşlem yapacağınız firmayı işaretledikten sonra menüde bulunan "Veritabanı Kontrol" butonuna tıklayınız.

Açılan seçeneklerden" Tabloları Sürüme Göre Güncelle - Dönem Seç" seçeneğini seçiniz.

Şekil 2

ve son olarak yeni açılan dönemi seçiniz. Eksik tablo yoksa açılan ekranı kapanız. Eksik tablo varsa "Çalıştır" butonuna tıklayınız.

Eski Faturalara Ulaşma


Bir önceki döneme ait faturalarınıza bakma ihtiyacınız olursa eğer; programın alt tarafında “ firma adının ve dönem bilgisinin” yazılı olduğu alana çift tıklayınız. Açılan ekrandan faturalarınıza bakmak istediğiniz dönemi seçiniz. Artık seçtiğiniz döneme ait faturaları görebilirsiniz. Yeni dönem faturalarına bakmak için aynı işlemi tekrar edip yeni döneminizi seçiniz.

Şekil 3