ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

İTS Sık Sorulan Sorular

İTS Kullanıcı Adı ve Şifremi Unuttum/Bilmiyorum nereden temin edebilirim?

İTS kullanıcı adı ve şifrenizi http://itsportal.saglik.gov.tr/its_os/ adresinden “Şifremi Unuttum” basarak şifrenizi yenileyebilir ya da “Yeni Kullanıcı” butonuna basarak yeni kullanıcı oluşturabilirsiniz. Yapılan son değişiklik ile İTS kullanıcı adları standart hale getirildi. GLN numaranızın sonuna “0000” eklenmiş hali sizin İTS kullanıcı adınız oluyor.

 

 Elimdeki stokları İTS ye bildirmek zorunda mıyım?

2012 yılından (31/12/2011 ve öncesi) önce üretilmiş olan ürünlerin İTS ye alım bildirimi yapılması gerekli değildir. Bu ürünler herhangi bir eczane üzerinde kayıtlı görünmediği sürece satışını ve İTS satış onay işlemini sorunsuz yapabilirsiniz.

2012 yılından sonra üretilen tüm stokların İTS'ye bildirilmesi zorunludur.

 

Elimde olan bir ürün başka bir eczane/depo/üretici üzerinde kayıtlı görünüyor. Ne yapmalıyım?

Bu ürünler için İTS Yönetim paneline ( http://itsportal.saglik.gov.tr/its_os/ ) girerek sorgulama yapabilirsiniz. İTS Yönetim Panelinde ürün sorgulama menüsünü kullanarak “Karekod” alanına karekodu okutabilir ve ürünün durumu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bu ekranda, ürünün hangi eczane, hastane, depo ya da üretici firma da olduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Eğer ürün sizin üzerinizde görünmüyorsa ürünün kayıtlı olduğu eczane/depo ya da üretici firmayı arayarak aynı seri numarasından piyasada 2 adet olup olmadığın öğrenebilirsiniz. Eğer elinizde bulunan ürün kutusunun üzerindeki seri ile diğer eczanenin elinde bulunan ürün üzerindeki seri numarası aynı ise bu ürünün seri numarası 2 kere basılarak piyasaya sunulmuş olabilir. Ya da ikisinden biri sahtedir. Bu ürünleri depoya geri göndererek iadesini yapabilirsiniz.

Eğer bu seriden sadece 1 adet var ise diğer eczane/depo ya da üretici firmadan karekodun “İade” işlemini isteyebilirsiniz. 

 

Depodan ürünlerimi aldım ve faturası elime ulaştı. Ancak; fatura içerisindeki birkaç ürünü iade etmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Mevcut faturanızı aktararak İTS Ürün İadesi işlemini yapabilir ve daha sonra iade etmek istediğiniz ürünlerin iade faturasını programınızda girerek Ürün İade bildirimini yapabilirsiniz.

 

İTS Ürün kontrolünde ya da satış anında “Ürün başka bir paydaşta görünüyor” uyarısı alıyorum ne yapmalıyım?

İTS Yönetim Panelini kullanarak ürünün durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Eğer ürün üretici seviyesinde görünüyorsa ve ürün 2012 öncesi üretilmiş bir ürünse, ürünün Ürün İade Bildirimi yaparak sorunu giderebilirsiniz.

 

Daha önce elimdeki stokları İTS ye bildirmiştim. Fakat bildirdiğim ürünlerin bazılarının İTS ye satış bildirimini yapmadım. Bu ürünler İTS de benim eczanem üzerinde görünüyor. Bu ürünlerin eczanem üzerinden çıkışını sağlamak için ne yapmalıyım?

İTS sisteminde bu tarz sorunların yaşanmaması için mutlaka anlık İade ve Sevk bildirimi yapılmalıdır. Eğer bu tarz bir sorun ile karşılaşıyorsanız bu ürünlerin seri numaralarını tespit ederek serilerin çıkış işlemini yapmalısınız ve İTS satış bildirimi onayını almalısınız.



Ürün Sistemimizde Kayıtlı Değildir" Uyarısı Alıyorum. Ne Yapmalıyım?

Firmalar iki tür bildirim ile sisteme ürünleri kaydederler. Bunlar;
Üretim Bildirimi: İlaç firmalarının üretimleri sonucu ürünlerini sisteme tanıtması için yaptığı bildirimdir.
İthalat Bildirimi:
İlaç firmalarının ithal ettikleri ürünleri sisteme tanıtmak için yaptıkları bildirimdir.
Ürünleri sisteme bildirmek üretici firmaların sorumluluğundadır. Belirli aralıklarıyla yapılan raporlamalarda doğrulama kayıtlarında hata alınan ürünler için üretici firmalara geri bildirim verilmektedir. Durumunuza göre üretici firmanın sisteme ürünü kaydetmesini bekleyebilir ya da iade sürecini başlatabilirsiniz.

Ürün başka paydaş üzerinde kayıtlı ne demek?

Kısaca ürün sizin üzerinizde görünmüyor demektir. Ürün bir başka eczane, hastane, depo veya üretici firma üzerinde görünüyordur. İlgili ürünün kimin üzerine kayıtlı olduğu http://itsportal.saglik.gov.tr/its-os/index.php?run=account linkinden karekod okutularak görülebilmektedir.

Bu durumlarda, ürüne sahip görünen paydaşın ilgili paydaşa satış veya iade yapması gerekmektedir.

 

Satıldı uyarısı alınan ürünler hakkında ne yapılabilir?

Satılmış bir ürünü satan paydaş, satış iptal bildirimi yaparak ürünü tekrar üzerine alabilir. Ürünü satan paydaşı öğrenmek için İTS portal - online işlemlerden giriş yapılarak öğrenilebilir.

 

Son kullanma tarihi geçmiş ürün hakkında ne yapmak gerekiyor?

Son kullanma tarihi geçmiş ürünler için satış ve Ürün Sevkiyat bildirimi yapılamaz. Bu ürünler için yalnızca Ürün İade ve Satış İptal bildirimi yapılabilir.



GTIN VE SN Nedir?

GTIN:
Ticari ürünlerin dünya genelinde tek olarak tanımlanmasını sağlayan, yapısı GS1 tarafından belirlenen ürün numarasıdır. GTIN içeriği 4 bölümden oluşur. Bunlar; ülke kodu, üretici kodu, ürün kodu ve kontrol rakamı şeklindedir.

Sıra/Seri Numarası: GTIN ile tanımlanan ürünün her bir birimini tanımlamak için kullanılan numaradır. Bir ürün için kullanılan sıra numarası, aynı çeşit üründe bir daha kullanılamaz. Sıra numarası 20 karakter uzunluğundadır ve ruhsat/izin sahipleri tarafından benzersiz olarak belirlenir.



İTS Portal'ın Özellikleri Nelerdir?

- Ürün Sorgulama: Tüm paydaşların yapabileceği bir sorgulamadır. GTIN ve SN ile ürünün durumu görüntülenir.
- Reçete Listeleme: Eczanelerin kullanabildiri bir özelliktir sadece kendi bildirimlerinizi görebilirsiniz. Tarih bazlı olarak reçete listenizi alabilirsiniz.
- Reçete Sorgulama: Sadece kendi reçetenizi çağırabilir. Reçetenin durumunu izleyebilir ve ona göre düzenleyebilirsiniz.
- Doğrulama Hataları: Üretim Bildiri sonucunda ürün ve parti bazlı olarak başarılı ve başarısız içerik miktarını görebilecekleri ekran olarak tasarlanmıştır.
- Geri Bildirimler: Ürünlere; ecza depoları, eczaneler veya hastanler bildirim yaparken alınan uyarılar firmaya bildirilir.
- Paydaş ve ürün listeleri:Tüm paydaşlar için genel its listeleridir.
- Yardım Merkezi: İsteklerinizi gönderebilir, Yardım Masası görevlilerinden destek alabilirsiniz.
Kişisel Bilgiler: Kullanıcı adı ve şifre işlemleri alanıdır.