ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

E-Fatura Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

E-Fatura Hakkında Merak Ettikleriniz
 

9- Gönderdiğim Faturaların Yerine Ulaşıp Ulaşmadığımdan Nasıl Emin Olabilirim?


Gönderdiğiniz faturaların durumu ile ilgili olarak Orkestra e-Fatura programı üzerinde yer alan “Gönderilen Faturalar” menüsünde “Zarf Durum Kodu” sütununda bu bilgilere yer verilmektedir.

 Durum KoduAçıklamaNedeniYapılması Gereken İşlem
* 1000 ZARF KUYRUĞA EKLENDİ GİB'deki yoğunluk. Durum kodunun güncellenmesi beklenmelidir.
* 1100 ZARF İŞLENİYOR GİB'deki yoğunluk. Durum kodunun güncellenmesi beklenmelidir.
  1110 ZIP DOSYASI DEĞİL   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1111 ZARF ID UZUNLUĞU GEÇERSİZ Zarf ID kodu 32 karakterden fazlaysa bu hata alınır. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1120 ZARF ARŞİVDEN KOPYALANAMADI   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1130 ZIP AÇILAMADI Zarf okunamamıştır. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1131 ZIP BİR DOSYA İÇERMELİ Zarf içerisi boştur. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1132 XML DOSYASI DEĞİL   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1133 ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALI   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1140 DOKUMAN AYRIŞTIRILAMADI Zarftaki faturalar doğru şekilde ayrıştırılamamıştır. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1141 ZARF ID YOK   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1142 ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALI   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1143 GEÇERSİZ VERSİYON   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1150 SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI GİB'in belirlediği standartlarda olması gereken bilgiler yanlış girilmiştir. Şema sorunu giderildikten sonra, zarflar silinip tekrar gönderilmeli.
  1160 XML SEMA KONTROLÜNDEN GEÇEMEDİ   Şema sorunu giderildikten sonra, zarflar silinip tekrar gönderilmeli.
  1161 İMZA SAHİBİ TCKN VKN ALINAMADI   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1162 İMZA KAYDEDİLEMEDİ   Şema sorunu giderildikten sonra, zarflar silinip tekrar gönderilmeli.
  1163 GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İÇERMEKTEDİR 1220 alınan bir fatura bekleme durumundayken tekrar gönderilmeye çalışılırsa bu hata alınır. Tekrar GÖNDERİLMEMELİ.
  1170 YETKİ KONTROL EDİLEMEDİ   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1171 GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSİ YOK Gönderici Birim etiketinde "GB" yerine "PK" tanımlı olabilir. İlgili parametredeki alias sorunu giderildikten sonra zarflar silinip tekrar gönderilmeli.
  1172 POSTA KUTUSU YETKİSİ YOK Posta Kutusu etiketinde "PK" yerine "GB" tanımlı olabilir. Faturanın carisindeki alias sorunu giderildikten sonra zarflar silinip tekrar gönderilmeli.
  1175 İMZA YETKİSİ KONTROL EDİLEMEDİ   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1176 İMZA SAHİBİ YETKİSİZ   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1177 GEÇERSİZ İMZA İmza doğrulama geçersizdir. Şema sorunu giderildikten sonra, zarflar silinip tekrar gönderilmeli.
  1180 ADRES KONTROL EDİLEMEDİ   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1181 ADRES BULUNAMADI Etiket bilgisi ve VKN eşleşmesi yapılamıyor. Alias sorunu giderildikten sonra zarflar silinip tekrar gönderilmeli.
  1182 KULLANICI EKLENEMEDİ   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1183 KULLANICI SİLİNEMEDİ   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1190 SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADI   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1195 SİSTEM HATASI   Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
  1200 ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkeze iletilmiştir. Herhangi bir işlem yapılmaz.
* 1210 DOKUMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİ Zarf merkezden alıcıya iletilirken sorun olursa bu mesaj alınır. GİB'in tekrar gönderim denemeleri için beklenir. 1215 alınırsa tekrar gönderilir aksi takdirde GİB ile görüşülmeli.
  1215 DOKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TEKRAR GÖNDERME SONLANDI 1210 alınan hata tekrar gönderim denemelerinde başarısız olursa son denemeden sonra bu hata alınır. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
* 1220 HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ Zarf merkezden başarılı bir şekilde alıcıya ulaşmıştır, fakat zarfın sorunsuz bir şekilde işlendiği bilgisi alınamamıştır. 1230 ya da 1300 durumuna dönmesi beklenmelidir. Durum kodu güncellenmez ise alıcı ile görüşülebilir.
NOT: Gönderici ve alıcı ilgili faturayı muhasebe kayıtlarına geçirebilir.
  1230 HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ 1220 alınan hata, sonunda başarısız olduğunda bu hata alınır. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
* 1300 BAŞARIYLA TAMAMLANDI   Herhangi bir işlem yapılmaz.
         
Başında * olan hatalar alındığında faturaların aynı ETTN ile gönderilmesine izin verilmez. Tekrar göndermeye de gerek yoktur, beklenmelidir.  
* olmayan durum kodlarında ise faturaların aynı ETTN ile tekrar gönderilmesine izin verilir.